You are here:

Italian Journal of Educational Technology

Jan 01, 1995 Volume 3, Number 2

Editors

Donatella Persico; Stefania Manca; Francesca Pozzi

Search this issue

Table of Contents

Number of articles: 8

  1. Costruzione collaborativa di prodotti e tecnologie della comunicazione

    Silvia Caravita

    Descrizione di un esperienza didattica che prevede il coinvolgimento di bambini, insegnanti e ricercatori i in una piccola rete di tre scuole elementari di Roma. More

    p. 6

  2. La conoscenza spontanea nei videogiochi

    Roberto Didoni

    The experience of a child, a boy, a girl, who are gradually using different programs and to interact with different models of video game. More

    p. 16

  3. Insegnare il Moto con Boxer

    Andrea DiSessa

    Description of a course on the mathematics of motion based on the premise that everyone involved - students, teachers and designers - should know a programmer and general computational medium, Boxer. More

    p. 21

  4. Il calcolatore come strumento cognitivo: esempi e riflessioni sulla didattica possibile

    Paolo Guidoni

    Uso del calcolatore nella didattica: condizioni necessarie per lo sviluppo cognitivo e culturale, con particolare riferimento all\u2019insegnamento della fisica. More

    p. 33

  5. Real-time experiments and physics education

    Elena Sassi

    Descrizione di un approccio alla fisica basato su esperimenti con sensori collegati al calcolatore. Rappresentazione in tempo-reale del fenomeno e studio di fenomeni familiari per collegarsi con la... More

    p. 46

  6. Paradigmi psicologici e pratiche didattiche con il computer

    Bianca Varisco

    Reflections on the impact of informatics and educational technology in the philosophical-psychological one objectivist conception of knowledge to a constructivist, until the advent of a new twist: ... More

    p. 57

  7. Mailing list italiana sul logo

    Leda Lombardo

    Information and contacts related to Logo, a programming language created to be accessible to beginners and can also be used by children and at the same time, provide ample opportunity to expert. More

    p. 69

  8. CABRI GEOMETRE - TASSELMANIA

    Alessandro Rivella

    Recensione di due prodotti software di ispirazione costruttivista, CABRI-GEOMETRE e TESSELMANIA! More

    p. 70